zaterdag 17 februari 2007

Politie Maastricht Nalatig

Ongeluk door nalatigheid

Gemeentepolitie Maastricht doet niet aan veiligheid.

23 May 2004

Grove nalatigheid, tegenwerking en leugens : Gemeentepolitie MaastrichtMet dank aan die fijne beveiliging door de Gemeente Politie Maastricht...!!

Mijn naam is Peter Franken en ik woon in het dorpje Ulestraten, onderdeel van de gemeente Meerssen. Ik heb op 16 november 2003 om 22.35 s`avonds een bromscooter ongeluk gehad toen ik op weg was naar mijn werk. Het ongeluk gebeurde door grove nalatigheid van de Gemeentepolitie Maastricht . Deze had verzuimd om een afzetting te plaatsen of een andere markering, waardoor ik over een brandweerslang ten val kwam. Het enige wat de politie gedaan had was een politiewagen dwars zetten over de rijbaan. Maar ik reed op een van de weg afgeschermd brom/fietspad, en de agent keek wel maar gaf geen enkele reactie toen ik langzaam langsreed. Ik liep een gecompliceerde beenbreuk op en heb drie weken in het AZM te Maastricht gelegen. Een plaatje en een stuk of 12 schroeven werden bij de operatie gebruikt omdat het bot onder de knie in acht brokstukken lag. Ik kan nog steeds niet normaal lopen...en het is nu al eind mei 2004. Ik heb een letselschade advocaat ingeschakeld die door tegenwerking van de gemeentepolitie Maastricht maanden nodig heeft om een kopie van het procesverbaal te krijgen.!! Na vier maanden hebben ze alleen het politieverslag opgestuurd, dat ook nog eens bol staat van de leugens!!! Leugens op schrift gezet door de verantwoordelijke hoofdagente van die fatale avond: ene N. E. M. P. V dienstdoende bij Afdeling Basis Politiezorg.
Rontgenfoto van mijn been - met dank aan die fijne beveiliging door de Gemeente Politie Maastricht (Veiligheid daar hebben ze nog nooit van gehoord)

16 november 2003 - Tijd 22.35 De avond van mijn ongeluk woedde er brand in een leegstaand pand in de Beatrixhaven te Maastricht. Toen ik er met mijn bromscooter langskwam was de brandweer aan het nablussen. Maar er waren voor mij absoluut geen aanwijzingen te bespeuren dat er een brand was geweest. Er stond een politiewagen dwars op de rijbaan, maar ik reed op het brom/fietspad ernaast. Ik twijfelde of ik langs kon rijden maar de agent in de politiewagen gaf geen enkele reactie, zodat ik langzaam verder reed. Niets wees op een brandslang en nergens was er een hek of andere markering aangebracht.!! En toen dook ineens die brandslang op en was het al te laat. Ik viel en brak mijn linkerbeen op meerdere plaatsen onder de knie. Aan de andere zijde (komend van Maastricht) had men wel dranghekken geplaatst, en werden automobilisten en andere weggebruikers teruggestuurd. De politie beweert dat men mij heeft willen tegenhouden, en dat is pertinent niet waar!! Trouwens men kon helemaal niet weten of ik rechtdoor zou rijden of links afslaan wat ook nog mogelijk was!! Grote vraag is dan ook: waarom liegen ze er zo over?? De verantwoordelijke hoofdagente van die avond N. V heeft in haar verslag allemaal leugens geschreven! Waarom???

Krantenbericht 18 november 2003 - Avond van mijn ongeluk 16 nov. 2003 - Brand in Beatrixhaven

Link naar eerste publicatie op 23 mei 2004.

Geen opmerkingen: