zondag 18 februari 2007

Na het ongeluk

Ik kan u zeggen dat ik me rot schrok toen ik op het laatste moment die brandslang zag die over het fietspad lag. Ik weet niet meer hoe ik viel maar ik sprong na de val meteen weer op. En toen was het of mijn linkerbeen onder stroom stond en ik sloeg tegen de grond. Twee brandweerlieden die op de Fregatweg aan de kant van de Mora liepen hoorden mij vallen en kwamen als eerste na mij toe gelopen. Pas 10 minuten later kwam er een agente aangelopen, vermoedelijk hoofdagente Nathalie Vermeulen, die zwijgend toekeek. Ik lag vrij lang op de grond, toen uiteindelijk de ambulance arriveerde. Om de ambulance die vanaf de Meerssenerweg kwam en via de Hoekerweg naar de Fregatweg reed door te laten werd de patrouillewagen van de Gemeentepolitie Maastricht verplaatst tegen het fietspad aan. De ambulanceverplegers legden een infuus aan aan mijn linkerhand. Om een indruk te geven...bijgelicht door een zaklamp. Ik ben een tijdje verdoofd geweest maar kwam weer bij door een hevige pijn. Ik heb het uitgeschreeuwd! In het ziekenhuis (AZM te Maastricht) zei de verpleegster : die infuus zit niet goed dat moeten we opnieuw doen. Ik lag nog op de brancard toen twee politieagenten zich meldden. Het waren hoofdagente Nicole van der Linden en een agent Stassen. Of ik een verklaring wou afleggen. Ik was nog wat versuft maar ik stemde toe. De eerste vraag van de politieagente was : Voelt u zich schuldig aan het ongeluk...."Zeker niet was mijn antwoord. Jullie hadden de weg af moeten zetten en moeten waarschuwen dat er brandweerslangen over het fietspad lagen. " Maar nee de agent in de patrouillewagen keek me aan maar gaf geen enkele reactie!! Na het opstellen van die verklaring waarna ik moest ondertekenen, zag ik staan Verdachte....Wat is dit ? zei ik tegen de agente. Dat is gebruikelijk zei ze....!!

Geen opmerkingen: